На сьогодні державне управління зіткнулося із значними проблемами, спричиненими війною. Саме тому забезпечення повноцінної роботи державних установ та надання послуг громадянам в умовах воєнного часу стало одним із найголовніших викликів для системи державного управління. Керівники органів державної влади зробили і продовжують робити усе можливе, щоб виконувати свої завдання та функції з метою задоволення нагальних потреб населення та збереження сталої основи для подальшого розвитку країни після війни. Разом з тим, державна служба є сполучною ланкою між державою і громадянами та виступає індикатором рівня довіри до влади, тому важливим є забезпечення її ефективної діяльності як у воєнний, так і післявоєнний періоди.
З огляду на це перед вищим корпусом державної служби стоять нові виклики, а саме трансформація та побудова соціально орієнтованої, сервісної моделі публічної служби, що має базуватися на використанні новітніх підходів до організації взаємодії з громадянами з метою забезпечення належної якості державних послуг. Відбудова країни вимагає, з одного боку, європейського вектору розвитку, з іншого – нового погляду як на управління соціально-економічними процесами, так і на місію держави та державних службовців у цілому.
Вища школа є єдиним закладом післядипломної освіти, що забезпечує професійний розвиток та підвищення кваліфікації публічних службовців – осіб, які займають політичні посади, державних службовців, посади яких належать до посад державної служби категорії «А», голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад.
Навчання державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А» у 2024 році буде реалізовуватися за програмами:
№ з/п | Назва програми | Напрям(и) підвищення кваліфікації, який (які) охоплює програма | Форма навчання / обсяг програми (кредити ЄКТС) | Термін навчання |
1 | ЗПППК «Школа підготовки стратегів (для вперше призначенихна на посади державної служби категорії «А»)» | підвищення кваліфікації державних службовців, вперше призначених на посади державної служби категорії «А» (протягом року з дня їх призначення на посаду) | змішана / 2 кредити ЄКТС | березень-квітень |
2 | ЗПППК «Школа підготовки стратегів» | підвищення кваліфікації державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А» (не рідше одного разу на три роки) | змішана / 2 кредити ЄКТС | липень-серпень |
3 | ЗКППК «Система кіберзахисту державної установи від А до Я» | кібербезпека; управління змінами та прийняття ефективних рішень; лідерство; стратегічне планування | очна / 1 кредит ЄКТС | березень |
4 | ЗКППК «Гендерно орієнтоване врядування в Україні» | державна гендерна політика | змішана / 0,5 ЄКТС | березень |
5 | ЗКППК «Кіберзахист державного органу: розроблення плану реагування на кіберінциденти» | кібербезпека; забезпечення національної стійкості; управління змінами та прийняття ефективних рішень | очна / 1 кредит ЄКТС | березень |
6 | ЗКППК «Євроатлантична інтеграція і функціонування національної системи стійкості» | євроатлантична інтеграція та інформаційна взаємодія (комунікація); забезпечення національної стійкості | дистанційна / 1 кредит ЄКТС | березень |
7 | ЗКППК «Управління ефективністю та розвиток персоналу» | управління ефективністю та розвиток людських ресурсів | дистанційна / 1 кредит ЄКТС | березень |
8 | ЗКППК «Публічна політика» | аналіз політики | очна / 1 кредит ЄКТС | березень-квітень |
9 | ЗКППК «Роль керівника у побудові доброчесного середовища організації» | запобігання корупції та забезпечення доброчесності; роль керівника у побудові доброчесного середовища організації; управління персоналом та управління результативністю | очна / 0,6 кредиту ЄКТС | квітень |
10 | ЗКППК «Соціальний діалог як механізм публічного управління в умовах війни, повоєнного відновлення та набуття Україною членства в ЄС» | управління ефективністю та розвиток людських ресурсів; європейська інтеграція; управління змінами | дистанційна / 0,5 кредиту ЄКТС | квітень |
11 | ЗКППК «Фінансова грамотність» | управління державними інвестиціями, зокрема щодо зокрема щодо аналізу витрат і вигод | дистанційна / 0,5 кредиту ЄКТС | квітень |
12 | ЗКППК «Забезпечення діяльності органів державної влади в умовах воєнного стану» | управління ефективністю та розвиток людських ресурсів; комунікація та взаємодія; запобігання корупції та забезпечення доброчесності | дистанційна / 0,5 ЄКТС | квітень |
13 | ЗКППК «Кризовий менеджмент в умовах інформаційної загрози» | кібербезпека; управління змінами та прийняття ефективних рішень; комунікація та взаємодія | очна / 0,5 кредиту ЄКТС | травень |
14 | ЗКППК «Формування іміджу та бренду державного службовця» | лідерство; управління ефективністю та розвиток людських ресурсів; комунікація та взаємодія | дистанційна / 1 кредит ЄКТС | травень |
15 | ЗКППК «Протокол і етикет для публічного службовця» | комунікація та взаємодія | очна / 0,5 кредиту ЄКТС | червень |
16 | ЗКППК «Використання цифрових інструментів в діяльності органів державної влади» | державна політика цифрового розвитку; електронне урядування та електронна демократія; цифрова грамотність | дистанційна / 0,5 ЄКТС | червень |
17 | ЗКППК «Публічне мовлення для державних службовців категорії «А» | удосконалення рівня володіння державною мовою | дистанційна / 1 кредит ЄКТС | липень |
18 | ЗКППК «Корпоративна культура в управлінні органом публічного управління» | лідерство; управління ефективністю та розвиток людських ресурсів; комунікація та взаємодія | дистанційна / 1 кредит ЄКТС | липень |
19 | ЗКППК «Формування сприятливого морально-психологічного клімату в колективі у кризовий період» | управління ефективністю та розвиток людських ресурсів | червень | |
20 | ЗКППК з питань захисту критичної інфраструктури | кібербезпека | червень | |
21 | ЗКППК з питань безбар’єрності | створення безбар’єрного простору | червень | |
22 | ЗКППК з питань європейської інтеграції | європейська інтеграція | червень | |
23 | ЗКППК з питань гендерно орієнтованого бюджетування | державна гендерна політика | липень | |
24 | ЗКППК з питань прав людини та забезпечення рівних прав і можливостей | дотримання прав людини та протидія дискримінації | липень |
Додатково: забезпечення професійного розвитку державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А», у рамках реалізації загальної (сертифікатної) професійної програми «Школа Стратега», було здійснено за підтримки проекту SURGe.
Головною метою проекту є впровадження дієвих інструментів для забезпечення розвитку професійних компетентностей вищого корпусу державної служби як нової генерації високоосвічених українських лідерів і професіоналів для стратегічного перетворення та відбудови держави. Більш детальна інформація за посиланням https://hs.gov.ua/announcements/shkola-pidgotovky-strategiv/
За додатковою інформацією щодо реалізації програм для вищого корпусу державної служби просимо звертатися до Центру розвитку управлінських компетентностей за телефоном 044 223 49 26.