23-25 січня 2024 року Вища школа спільно з Національним Демократичним Інститутом NDI провели навчання для публічних службовців — фахівців із питань гендерної рівності відповідальних структурних підрозділів Обласних військових адміністрацій.
Захід відбувся за підтримки Урядової Уповноваженої з питань гендерної політики. Катерина Левченко підкреслила актуальність тренінгу, адже гендерно орієнтоване врядування є інструментом для забезпечення гендерної рівності в суспільстві та передбачає врахування гендерних відмінностей та потреб жінок і чоловіків у всіх сферах діяльності органів публічної влади. Важливо при прийнятті рішень, розробці політики та програм, розподілі ресурсів та наданні послуг враховувати особливості та потреби різних груп населення.
Директорка Вищої школи Юлія Лихач зауважила, що ідея створення програми, яка б охоплювала питання гендерної політики, інструментарії, європейські практики, з’явилася давно. А у 2023 році після масштабної роботи з експертами та експертками була розроблена та адаптована така програма для державних службовців та представників органів місцевого самоврядування. У рамках цієї програми були проведені тренінги для публічних службовців категорії «А», для представників КМДА, для фахівців, діяльність яких пов’язана з розробкою та реалізацією політики та програм з гендерно орієнтованого врядування.
Вища школа реалізує системний підхід до організації навчань із врахуванням специфіки роботи. Наразі у фіналі розробка онлайн курсу, також готується посібник для тренерів.
У 2024 році з міжнародними партнерами заплановано ряд заходів з питань гендерно орієнтованого врядування. І цей тренінг розпочав цикл навчання у новому році.
Протягом трьох днів з учасниками й учасницями працювали тренерки Наталія Тарасенко, експертка Національного Демократичного Інституту (НДІ) з питань гендерно орієнтованого врядування, Голова Ради ГО «Паритет», та Оксана Ярош, консультантка Національного Демократичного Інституту (НДІ), докторка політичних наук.
Детально слухачі зупинилися на питаннях гендерної стратегії сталого розвитку, методах гендерного аналізу для прийняття ефективних управлінських рішень.
Розглянули також, що таке гендерно орієнтоване бюджетування, гендерний аудит установи, а також гендерні стереотипи та дискримінація.
Проведення такого практико орієнтованого навчання допоможе учасникам та учасницям набути знань і навичок, необхідних для впровадження гендерно орієнтованого підходу в їхній професійній діяльності, здійснити перехід від теоретичних концепцій, термінів та визначень до практичних рішень у реальному житті громади, міста тощо.