13 грудня 2023 року в Національному агентстві державної служби України відбулося нагородження переможців конкурсу «Кращі практики впровадження освітніх інновацій у системі професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад».
Четвертий рік поспіль НАДС обирає кращих із кращих серед тих, хто пропонує нові інноваційні підходи у професійному навчанні публічних службовців.
Як зауважила Голова НАДС Наталія Алюшина, «конкурс об’єднав усіх провайдерів – ініціаторів нових ідеї та практик, які можна поширювати й застосовувати, то ж і критеріями оцінювання були – інноваційність, результативність та відтворюваність».
Ольга Шевчук, керівниця Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні», привітала переможців та додала, що цей конкурс не стільки про перемоги й відзнаки, як про можливість ділитися здобутками, досвідом, кращими практиками й поширювати їх як в Україні, так і за її межами.
Вища школа публічного управління отримала достойну відзнаку – перемогу у номінації «Професійне навчання для забезпечення стійкості та адаптивності державних органів та органів місцевого самоврядування в умовах війни».
Метою освітньої інновації впровадження компетентнісного підходу розвитку емоційної стійкості та забезпечення формування психоемоційної підтримки публічних службовців, що представила на конкурс Вища школа, є адаптація публічної служби до роботи в умовах воєнного стану, психосоціальна підтримка, розвиток психологічної компетентності, попередження стресових розладів та професійного вигорання.
У ході реалізації інновації було підготовлено практичні посібники «Психосоціальна підтримка публічних службовців в умовах воєнного стану. Практикум для тренерів», «Антистресова скарбничка», відеоролики «Техніки психоемоційної підтримки», програми підвищення кваліфікації з питань психосоціальної підтримки, адаптації та розвитку психологічної компетентності публічних службовців. Крім цього, проведено онлайн марафон «Емоційна стійкість публічного службовця», за яким пройшли навчання 469 осіб.
На урочистій церемонії нагородження директорка Вищої школи Юлія Лихач наголосила, що для команди Вищої школи ця відзнака – велика честь за спільну пророблену роботу щодо психоемоційної підтримки публічних службовців, які, як і усі сьогодні, працюють в умовах підвищеного стресу та відповідальності. «Ми не зупиняємося на цьому і наступним найближчим проєктом Вищої школи буде підготовка тренерів для органів державної влади, представників служб управління персоналом, які зможуть надавати першу допсихологічну підтримку у своїх установах. Адже це дозволить отримати підтримку в найкоротші терміни, підвищить ефективність надання психологічної підтримки та сприятиме створенню в органах державної влади культури підтримки психічного здоров’я працівників».
Нагадаємо, що цього року переможців конкурсу обирали у номінаціях:
– Підготовка магістрів за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» галузі знань – «Публічне управління та адміністрування;
– Підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад;
– Внутрішнє навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування;
– Професійне навчання для забезпечення стійкості та адаптивності державних органів та органів місцевого самоврядування в умовах війни.