У зв’язку із початком збройної агресії Російської Федерації та розгортанням бойових дій на території України перед органами публічної влади постало чимало викликів, головний з яких – забезпечення повноцінної роботи державних установ та оперативне і якісне надання послуг громадянам.
Війна стала для України тестом на міцність і стимулом до змін. Національна система публічного управління у надскладних умовах виявила фундаментальну стійкість та змогла адаптуватися до умов воєнного часу.
Оскільки державна служба є сполучною ланкою між державою і громадянами та виступає індикатором рівня довіри до влади, важливим є забезпечення її ефективної діяльності як у воєнний, так і у післявоєнний періоди. Наразі перед нею стоять нові виклики, основу яких закладено у Плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України.
Трансформація інституту державної служби передбачає побудову людиноцентричної, оціально орієнтованої, сервісної моделі публічної служби, що має базуватися на використанні новітніх підходів до організації взаємодії з громадянами з метою забезпечення належної якості державних послуг. Державна служба має перетворитися на цифрову, професійну, доброчесну, конкурентоспроможну і престижну сферу.
Запорукою належного врядування та основою відновлення України є висококваліфіковані публічні службовці. Від професійності та доброчесності працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування залежить імідж публічних інституцій та загалом держави, її відновлення, сталий розвиток та конкурентоспроможність на міжнародній арені в умовах європейської інтеграції.
У сучасних умовах, особливу роль відіграє питання формування засад громадянської освіти публічного службовця, зокрема, його доброчесності, патріотизму, політичної культури, освіченості в правовому, суспільному та політичному полі, вміння компетентно діяти в демократичному суспільстві, що постійно змінюється та розвивається. Ці вимоги набувають особливої уваги в контексті стратегічного курсу України на європейську інтеграцію – як стратегічного курсу розвитку держави, яким проголошується саме формування свідомого, активного, демократичного громадянина.
Заснована на загальнолюдських цінностях і нормах, громадянська освіта сприяє забезпеченню публічними службовцями у своїй професійній діяльності демократичних цінностей, законослухняності, політичної неупередженості, патріотизму, поваги до історії, традицій та культури всіх народів, толерантності та недискримінації, врахування потреб та інтересів кожного громадянина при формуванні та реалізації державної політики.
В основу формування засад громадянської освіти публічних службовців закладені Принципи державного управління розроблені програмою SIGMA. Як такі, що найбільш повно відповідають сучасним вимогам суспільства та враховують досвід функціонування системи державної служби європейських країн.
Мета: формування у публічних службовців громадянських компетентностей та вміння адаптувати та застосовувати отримані знання у професійній діяльності для забезпечення процесів відновлення та європейської інтеграції України.
Проведення: вересень-грудень 2024 року
Для кого?
Що?
Для чого?
Як?
Бажаєш стати учасником Школи громадянської освіти публічних службовців?
Освітній марафон “Тиждень демократії”
Додатково:
З 2020 року у рамках співпраці із Представництвом Фонду Ганса Зайделя в Україні здійснюється реалізація проєкту «Політична освіта публічних службовців в Україні». Мета проекту – поглиблення фахових знань державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, щодо політичного досвіду демократичних держав, особливостей функціонування політичних систем; вироблення розуміння політики та вміння адаптувати набутий досвід у сучасне політичне та соціально-економічне життя України.
У рамках проєкту уже розроблено посібник «Політична освіта публічних службовців в Україні», онлайн-курс «Політична освіта публічних службовців в Україні» та загальну
короткостроковупрограму підвищення кваліфікації «Політична освіта публічних службовців в Україні» (у навчанні за згаданою програмою 2020 року взяли участь 50 осіб).
2023 року у рамках реалізації проекту забезпечено розробку ще трьох загальних короткострокових програм підвищення кваліфікації: «Медіаосвіта та медіаграмотність: досягнення ЄС та України», «Права людини в ЄС», «Інструменти впровадження європейської моделі громадянської (політичної) освіти», навчання за якими успішно завершили 143 державні службовці.
2024 року вищезазначені програми підвищення кваліфікації включені до Плану-графіка підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування у Вищій школі публічного управління на 2024 рік. Станом на серпень 2024 року навчання за кошти державного бюджету за програмами «Медіаосвіта та медіаграмотність: досягнення ЄС та України» пройшли 193 особи, «Права людини в ЄС»а – 354 особи, «Інструменти впровадження європейської моделі громадянської (політичної) освіти» – 116 осіб.