28 лютого директорка Вищої школи Юлія Лихач взяла участь у круглому столі «Професійне наставництво для дієвості публічного сектору в умовах війни та повоєнної відбудови», який проходив у Чорноморському національному університеті імені Петра Могили.
Учасники заходу обговорили актуальну тему — професійне становлення майбутніх працівників органів державної влади та місцевого самоврядування на місцях в умовах війни та повоєнної відбудови нашої країни.
Юлія Лихач у своєму виступі детально зупинилася на професійному розвитку публічних службовців з питань деокупації та реінтеграції тимчасово окупованої території та управління деокупованою територією, який забезпечує Вища школа. До слова, це єдиний заклад післядипломної освіти, професійного розвитку та підвищення кваліфікації публічних службовців за основними аспектами реалізації усіх сфер політики.
«Війна стала для України тестом на міцність: чинити опір ворогу, виконувати соціальні зобов’язання перед суспільством, лишатися надійним міжнародним партнером та мотивацією до змін. Національна система публічного управління у надскладних умовах виявила фундаментальну стійкість та змогла адаптуватися до умов воєнного часу, — наголосила директорка Вищої школи. — Перед публічними службовцями постали нові виклики, до яких вони не лише адаптувалася, але й готові до післявоєнного відновлення країни та формування потужного резерву для виконання завдань і функцій держави на деокупованих територіях».
Очільниця закладу зазначила, що на виконання плану заходів з реалізації Стратегії деокупації та реінтеграції тимчасово окупованої території, затвердженого розпорядженням КМУ від 29 вересня 2021 року № 1171-р., Вищою школою розроблено 15 програм підвищення кваліфікації з питань деокупації та реінтеграції тимчасово окупованої території та управління деокупованою територією.
Було ініційовано створення робочої групи з розробки відповідних освітніх програм з питань здійснення повноважень в умовах воєнного стану публічними службовцями та ЦНАПами; соціального захисту та безпека доступності послуг у сфері освіти, подолання екологічних наслідків війни кібербезпеки, тактичної медицини, психоемоційної підтримки, запобігання і протидії насильству тощо.
Протягом 2023 року в рамках освітнього проєкту «Управління деокупованою територією» підвищили кваліфікацію 534 осіб за 11 освітніми програмами (441 держслужбовець, 93 ПОМС, з яких 81 кандидат кадрового резерву працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України).
У 2024 році заплановано підвищення кваліфікації 394 осіб та розроблення онлайн-курсу для державних службовців «Управління на деокупованих територіях».
Слід додати, що Вищою школою здійснюється аналіз анкет резерву працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України. Станом на 23 лютого 2024 року зареєстровано 2394 анкети кандидати, з них 1362 анкети подали чоловіки, 1032 анкети подали жінки.
Долучитися до резерву виявили бажання держслужбовці, посадові особи органів місцевого самоврядування, військовослужбовці, депутати міських та селищних рад, журналісти та журналісти-телевізійники, громадські діячі, волонтери.
З зарахованих до реєстру анкет:
39 кандидатів мають вчене звання;
95 кандидатів мають науковий ступінь;
1891 кандидат має загальний стаж роботи понад 10 років;
1401 кандидат має досвід управлінської роботи 5 і більше років;
144 кандидати мають досвід політичної діяльності (42 чинних депутати);
932 анкети подали військовозобов’язані;
В резерві працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України зареєстровано 272 чинних державних службовця, 257 осіб мають досвід роботи на державній службі, 132 особи на цей час працюють в органах місцевого самоврядування, 167 осіб мають досвід роботи в органах місцевого самоврядування.
У розрізі регіонального спрямування найбільший відсоток кандидатів 77,2%) хотіли б працювати в Автономній Республіці Крим та м. Севастополь – 1848 кандидата. Далі йдуть Донецька (26,1%), Запорізька (22,3 %) та Херсонська (22, 3%) області.
Професійне становлення майбутніх працівників ОВ та ОМС на місцях один із пріоритетів для повоєнної відбудови України. Тому для усіх важливо консолідувати зусилля щодо підготовки та перепідготовки кадрів, залучення до викладання фахівців-практиків, сприяння працевлаштуванню випускників, впровадження нових методів роботи та підвищення прозорості.