З метою вивчення актуальних потреб у професійному навчанні державних службовців, оцінювання якості освітніх програм і вдосконалення освітніх послуг, Вища школа публічного управління провела онлайн-опитування серед представників органів державної влади.
Дослідження проводилося з 6 по 27 травня 2025 року шляхом заповнення онлайн-анкети. Процедура була добровільною та анонімною, що забезпечило конфіденційність отриманих даних.
Загалом в опитуванні взяли участь 2856 державних службовців категорій “Б” і “В”, зокрема представники служб управління персоналом, до компетенції яких належить організація підвищення кваліфікації державних службовців.
Дослідження дозволило:
- отримати зворотний зв’язок щодо участі державних службовців у програмах підвищення кваліфікації Вищої школи;
- оцінити рівень задоволеності змістом, формами та якістю навчання;
- визначити актуальні теми для подальших програм;
- виявити потреби в нових підходах, інструментах і технологіях;
- оцінити потенціал подальшої співпраці між державними органами та Вищою школою;
- сформулювати рекомендації для удосконалення освітнього процесу.
Ключові висновки дослідження:
- Участь у навчаннях: 84 % респондентів підтвердили, що їхні працівники брали участь у програмах Вищої школи.
- Джерела інформації про навчання: Портал управління знаннями (64,6 %), офіційні листи (40,6 %), сайт Вищої школи (21,5 %).
- Відповідність потребам: 59,8 % – повністю відповідає, 37 % – частково відповідає.
- Фактори вибору програми: зміст програми (47,2 %), кількість кредитів ЄКТС (21,9 %), форма навчання (19,9 %).
- Популярні теми навчання:
- Центральний рівень: цифрова грамотність, кібербезпека, українська мова, антикорупційна політика, управління персоналом.
- Місцевий рівень: цифрова грамотність, управління персоналом, українська мова, кібербезпека, лідерство та командна робота.
- Форма навчання: дистанційна – 83 %, змішана – 12 %, очна – 4,3 %.
- Самоосвіта: найбільше використовують офіційний сайт Вищої школи (46,7 %).
- Співпраця з Вищою школою: більшість установ не залучені (центральний – 53 %, місцевий – 67 %); найчастіше використовуються комунікативні заходи та участь у розробці програм.
- Зацікавленість у співпраці: 35 % позитивно налаштовані, 61 % вагаються; основні запити – розробка програм, підвищення кваліфікації, доступність навчання, мовна підготовка.
- Можливості розвитку компетентностей: 82 % зазначили, що установи надають такі можливості (внутрішнє навчання, зовнішні курси, онлайн-ресурси, самоосвіта).
Отримані результати дозволили оцінити, наскільки освітні програми Вищої школи відповідають реальним запитам державних органів, а також визначити напрямки для їх вдосконалення. Зібрані пропозиції будуть використані при розробленні нових програм підвищення кваліфікації, визначенні пріоритетних тем і форм навчання, а також у стратегічному плануванні діяльності Вищої школи.
Крім того, такі дослідження дають можливість побудувати системний діалог між органами державної влади та Вищою школою, сприяючи розвитку сучасної, гнучкої та якісної системи професійного навчання публічних службовців.
Завантажити Презентацію результатів дослідження