Безбар’єрність у фокусі публічного управління

Повернутися
12.03 2025

Відбувся спеціалізований тренінг для державних службовців вищого корпусу державної служби на тему «Безбар’єрність під час формування та реалізації політики». Захід організовано спільно з Національним агентством України з питань державної служби за підтримки ПРООН в Україні.

Ціль тренінгу – сприяти інтеграції принципів безбар’єрності у діяльність державного апарату та вироблення ефективних політик, орієнтованих на інклюзивність та доступність.

Ключові питання, які були розглянуті під час тренінгу:

  • Основи безбар’єрності: що таке дискримінація та нерівність, як працюють стереотипи та мікроагресії в державному секторі.
  • Національна стратегія створення безбар’єрного простору та відповідальність держслужбовців у її реалізації.
  • Моніторинг виконання Національного плану заходів з безбар’єрності: сучасні методи оцінки та контролю.
  • Доступність державних установ: як адаптувати робочий простір та послуги для всіх категорій населення.
  • Коректна комунікація та використання простої мови у взаємодії з громадянами.

Захід відкрила Голова НАДС Наталія Алюшина, яка наголосила на важливості безбар’єрності в державному управлінні: «Нам важливо, аби безбар’єрність була реальністю, а не формальністю. Зокрема, на державній службі. Для цього НАДС інтегрує підходи і практики з інклюзивності, доступності та безбар’єрності у реалії державної служби. Впровадження політики недискримінації, доступності та інклюзії передбачає формування необхідних компетентностей у публічних службовців»

Спікерами заходу виступили:

  • Тетяна Ломакіна, Радниця-уповноважена Президента України з питань безбар’єрності, яка презентувала Національну стратегію створення безбар’єрного простору та розповіла про відповідальність держслужбовців у її реалізації.
  • Євген Машина, заступник директора проєкту SURGe, який представив сучасні механізми моніторингу виконання Національного плану заходів з безбар’єрності.

Під час навчання учасники мали можливість не лише прослухати лекції, а й працювати у форматі практичних кейсів та дискусій. Зокрема, обговорювали реальні ситуації дискримінації та шукали рішення для забезпечення рівного доступу до державних послуг. Вища школа публічного управління продовжує реалізацію навчальних програм, спрямованих на формування інклюзивної та ефективної державної служби.

новини\анонси